Subject: FW: Riigitee 16154 Kullamaa-Silla tee km 0,336 ristumiskoha ehitusprojekt projekteerija vastused
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Mar 2024 14:48:47 +0200

Tere,

Palun registreerida mulle, jätkutöö

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Heli Liira <[email-masked]>
Sent: Friday, March 15, 2024 2:24 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: FW: Riigitee 16154 Kullamaa-Silla tee km 0,336 ristumiskoha 
ehitusprojekt projekteerija vastused

Tere!

Tegime täpsustused seletuskirjas ja joonistel sidekaablite kaitsmise teemal.

Kirja manuses: korrigeeritud projekti failid.

Tervitades

Heli Liira
Teedeprojekt OÜ | bürooassistent | tel: 682 5717 | e-post: 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Heli Liira <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 15, 2024 10:15 AM
To: 'Herkki Rõõm' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Riigitee 16154 Kullamaa-Silla tee km 0,336 ristumiskoha 
ehitusprojekt projekteerija vastused

Tere!

Palume infot, kas kiri on kohale jõudnud ja leidnud võimaluse korrigeeritud 
lahenduse ülevaatamiseks?

Muudatused ja täiendused on tehtud märkusi arvestades.

Projekteerija vastused eelnevas kirjas.

Ette tänades

Heli Liira
Teedeprojekt OÜ | bürooassistent | tel: 682 5717 | e-post: 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Heli Liira <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 22, 2024 2:21 PM
To: 'Herkki Rõõm' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Riigitee 16154 Kullamaa-Silla tee km 0,336 ristumiskoha 
ehitusprojekt projekteerija vastused

Tere.

Edastan projekteerija vastused sinisega.

1.	Projekteeritud ristumiskoht on ühelt poolt projekteeritud 
pöörderaadiusega 4.

Tegemist on päästeameti juurdepääsuga tuleteõrjevee mahutitele.

Kuidas väljasõidul riigiteele pööre vasakule töötab? Parempööre näitab, et 
lisa võetakse ka riigitee vastaspoole teepeenralt. See ei ole 
aktsepteeritav.

Palume pöörderaadiused üle vaadata ja lahendada juurdepääs nõuetekohaste 
pöörderaadiustega.

Mahasõidu suunas parempöörde jaoks ei ole võimalik suur raadiust anda, kuna 
Telia sidekapp jääks ette. Joonist on korrigeeritud. Tehtud ristmiku 
pöördepiirkonda 0,5m laiemaks ning suurendatud veidi raadiust, jättes ka 
piisava eksimusruumi katte serva ja sidekapi vahele. Joonisel on kujutatud 
päästesõiduki (10mx2.55m) parempöörde šabloon, mille järgi sõiduk on 
võimeline pöördeks kinnistule.

2.	Ristumiskoha alla jäävad telekommunikatsiooni kaablid.

ELA sidekaablit ei pruugi antud asukohas olla kaitsta vaja, seda ütleb 
tehnovõrgu valdaja.

Telia kaablile peab antud asukohas kindlasti kaabli kaitsmise ette nägema. 
Riigitee teemaal on kaabli kaitsmiseks vajalik ette näha kaitsetoru 1250 N.

Projekti on muudetud. Ristumiskoha alla jäävatele sidekaablitele on lisatud 
kohustus paigaldada poolitatavad kaitsetorud. Lõplik kaablikaitse vajadus 
tuleb selgitada välja ehitustööde käigus(võrguvaldajate tingimustest 
lähtuvalt võib teatud juhul jätta ka täiendavalt kaitsmata). Joonisele 
lisatud kaablikaitsetoru asukoht koos märkusega. Vajadus kajastatud ka 
seletuskirjas „tehnovõrgud“ alajaotuses

3.	Ehitusaegne liikluskorraldus riigiteel tuleb lahendada eraldi joonisega. 
Seletuskirjas kajastamine ühe punktina ei ole sobiv.

Ehitusaegne ajutise liikluskorralduse lahendus tuleb meile esitada koos 
ehitamise alustamise teatisega.

Näidatud ajutine liikluskorralduse lahendus riigiteel ei ole antud asukohta 
arvestades ka õige ning sobilik.

Ehitusaegse liikluskorralduse joonised on seletuskirjas eemaldatud ja 
lisatud punkt: „Ristumiskoha ehitustöödeks tuleb koostada ehitusaegse 
liikluskorralduse projekt vastavalt MKM määrusele „Nõuded ajutisele 
liikluskorraldusele““

Kirja manuses: korrigeeritud projekti failid.

Tervitades

Heli Liira
Teedeprojekt OÜ | bürooassistent | tel: 682 5717 | e-post: 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, February 12, 2024 11:08 AM
To: Heli Liira < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Riigitee 16154 Kullamaa-Silla tee km 0,336 ristumiskoha 
ehitusprojekt

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr T00324 „Riigitee 16154 
Kullamaa-Silla tee km 0,336 ristumiskoha ehitusprojekt“

Projekti osas on järgmised küsimused-märkused:

1.	Projekteeritud ristumiskoht on ühelt poolt projekteeritud 
pöörderaadiusega 4.

Tegemist on päästeameti juurdepääsuga tuleteõrjevee mahutitele.

Kuidas väljasõidul riigiteele pööre vasakule töötab? Parempööre näitab, et 
lisa võetakse ka riigitee vastaspoole teepeenralt. See ei ole 
aktsepteeritav.

Palume pöörderaadiused üle vaadata ja lahendada juurdepääs nõuetekohaste 
pöörderaadiustega.

2.	Ristumiskoha alla jäävad telekommunikatsiooni kaablid.

ELA sidekaablit ei pruugi antud asukohas olla kaitsta vaja, seda ütleb 
tehnovõrgu valdaja.

Telia kaablile peab antud asukohas kindlasti kaabli kaitsmise ette nägema. 
Riigitee teemaal on kaabli kaitsmiseks vajalik ette näha kaitsetoru 1250 N.

3.	Ehitusaegne liikluskorraldus riigiteel tuleb lahendada eraldi joonisega. 
Seletuskirjas kajastamine ühe punktina ei ole sobiv.

Ehitusaegne ajutise liikluskorralduse lahendus tuleb meile esitada koos 
ehitamise alustamise teatisega.

Näidatud ajutine liikluskorralduse lahendus riigiteel ei ole antud asukohta 
arvestades ka õige ning sobilik.

Korrigeeritud projekt palume esitada uuesti kooskõlastamiseks 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet